De Minothauros - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Aigeuszoon - WaarBenJij.nu De Minothauros - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Aigeuszoon - WaarBenJij.nu

De Minothauros

Door: Theseus de onoverwinnelijke

Blijf op de hoogte en volg Theseus

06 Maart 2017 | Griekenland, Kreta

Ik dacht aan het moment dat ik net het labyrint in ging, dagen geleden leek het, terwijl het waarschijnlijk maar een paar uur was. Ik begon wel te twijfelen, ik was de draad van Ariadne al een paar keer tegen gekomen. Ik was echt verdwaald. Ik begon ook na te denken of er misschien wel helemaal geen Minothauros was, dat hij al eerder door iemand was gedood en dat diegene was omgekomen door de honger, of misschien was er helemaal nooit een Minothauros geweest. Maar hoe meer ik twijfelde hoe meer respect ik kreeg voor Daedalus, dat hij zo een gigantisch labyrint had kunnen maken hoe had hij dan.... Opeens werden mijn gedachten onderbroken door een geluid, zo immens dat het leek alsof het door iets van de Olympus werd gemaakt. Het leek uit de hoek te komen, maar misschien moest ik daarvoor wel precies de andere kant op gaan. Ik zocht en ik zocht, ik kwam dichterbij, maar begon steeds meer te twijfelen. Als het zo een geluid kon maken, had hij er immense spieren voor nodig en misschien had hij dan ook immense spieren om mensen zoals ik te doden. Mijn enige kans was sneller zijn, als hij zo groot zou zijn zou hij waarschijnlijk ook langzamer zijn dan ik. Na nog een uur gezocht te hebben lag hij daar in het hoekje, rustig te slapen. Ik besefte toen dat het geluid gesnurk geweest moest zijn. Ik sloop naar het beest en net toen ik voor hem stond, opende hij zijn ogen en tilde zijn immense stierenkop op. Ik pakte hem snel bij zijn hoorns en werd bijna tegen de muur geworpen, maar maakte net op tijd een halve draai en zette me af tegen de muur waardoor we allebei op de grond vielen. Ik viel bovenop de stier en voordat hij kon opstaan sloeg ik hem en nog een keer en nog een keer. Ik bleef hem slaan, ook toen hij stil bleef liggen. Toen hij na tien minuten nog niet bewoog stond ik op, sloeg hem nog een laatste keer heel hard en liep toen weg de draad terug volgend naar Ariadne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theseus

Mijn naam is Theseus. Ik ben net volwassen geworden en houd van beroemde monsters verslaan en genieten van de roem als held. Ik dacht eerst dat Poseidon mijn vader was, maar ik heb net ontdekt dat Aigeus mijn vader is, dus ik heb ook nog blauw bloed. Ik ben momenteel op reis met wat kinderen om opgegeten te worden door de Minotaurus, maar ik ga hem verslaan. Hierover zal ook het grootste deel van mijn dagboek over gaan, maar ik hoop dat jullie van mijn sappige verhalen genieten, ikzelf vond het einde nogal tragisch, maar meer ga ik niet zeggen, dat moet je zelf maar lezen.

Actief sinds 17 Feb. 2017
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 103549

Voorgaande reizen:

25 Januari 2017 - 31 December 2017

De overwinning van de Minothauros

Landen bezocht: