Op naar Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Aigeuszoon - WaarBenJij.nu Op naar Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Aigeuszoon - WaarBenJij.nu

Op naar Kreta

Door: Theseus de Heldhaftige

Blijf op de hoogte en volg Theseus

02 Maart 2017 | Griekenland, Kreta

Toen vertrokken we, met zwarte zeilen uiteraard, omdat iedereen toch wel verdrietig was dat zij dit jaar geofferd werden en ook omdat het toch helemaal niet zeker was of ik de Minothauros ging verslaan. Ik ging in ieder geval mijn best doen, en iemand moest dat kinderetende beest verslaan. Ik vertelde dat vader me vertelde dat het beest is geboren doordat koning Minos wilde weten of hij en niet een van zijn broers de rechtmatige koning was. Daarop stuurde Poseidon een witte stier als teken van zijn koningschap, maar Minos moest hem meteen offeren. Helaas voor Minos deed hij dat niet, waardoor Poseidon boos werd en hij Minos' vrouw Pasiphaë verliefd liet worden op een stier. Koning Minos liet daarop de architect en uitvinder Daedalus een houten koe ontwerpen waarmee zijn vrouw zwanger kon worden. Toen Pasiphaë zwanger was werd er een half mens en half stier geboren, die vlak na zijn geboorte zijn moeder opat. Toen Minos het schepsel zag liet hij Daedalus een labyrint bouwen voor het beest en daar groeide de Minothauros op. Toen ik klaar was met vertellen, was Kreta in zicht, We waren er bijna. Eenmaal op Kreta verwelkomde Minos ons en zei hij op een niet al te vrolijke manier dat wij het volgende feestmaal waren van een wild en hongerig beest dat negentien jaar niks had gegeten. Dat voorspelt niet veel goeds, dacht ik. Ik heb misschien wel drie beruchte schurken verslagen, maar is een gemuteerd mega stier dan misschien echt teveel?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theseus

Mijn naam is Theseus. Ik ben net volwassen geworden en houd van beroemde monsters verslaan en genieten van de roem als held. Ik dacht eerst dat Poseidon mijn vader was, maar ik heb net ontdekt dat Aigeus mijn vader is, dus ik heb ook nog blauw bloed. Ik ben momenteel op reis met wat kinderen om opgegeten te worden door de Minotaurus, maar ik ga hem verslaan. Hierover zal ook het grootste deel van mijn dagboek over gaan, maar ik hoop dat jullie van mijn sappige verhalen genieten, ikzelf vond het einde nogal tragisch, maar meer ga ik niet zeggen, dat moet je zelf maar lezen.

Actief sinds 17 Feb. 2017
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 103544

Voorgaande reizen:

25 Januari 2017 - 31 December 2017

De overwinning van de Minothauros

Landen bezocht: