De Ontdekking - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Aigeuszoon - WaarBenJij.nu De Ontdekking - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Aigeuszoon - WaarBenJij.nu

De Ontdekking

Door: Theseus

Blijf op de hoogte en volg Theseus

25 Januari 2017 | Griekenland, Athene

Mijn moeder vertelde mij altijd dat Poseidon mijn vader was en ik geloofde haar altijd, maar sinds vandaag weet ik dat het anders is, mijn vader is een koning. Ik was vandaag Jarig, ik werd achttien, maar in de middag nam mij moeder mij mee naar een rotsblok buiten de stad en vroeg of ik een rotsblok wilde optillen. Het was niet zo moeilijk. Ik ben altijd al sterk geweest en slim voor mijn leeftijd. Het is soms jammer dat mensen jaloers op mij worden, maar vaak reageren ze positief. Maar mijn moeder zei tegen mij: "Dit zijn de sandalen en het zwaard van je vader neem het mee naar Athene en hij zal je herkennen als je zoon, maar wees voorzichtig en reis over het water." Ik mocht niet over het land reizen door de struikrovers en de bandieten, maar ik zei dat ik groot en sterk genoeg was en vertrok naar Athene. Als eerste kwam ik onderweg een schurk tegen genaamd Sinis. Wat een nare man was dat, hij boog twee pijnbomen om en reizigers bond hij vast waarna hij de bomen losliet waardoor de reizigers nou ja niet een heel prettige reis hadden. De tweede heette Skiron en was ook niet bepaald een lieverdje. Hij liet reizigers zich op een rots zitten en schopte ze daarna naar beneden om ze te voeren aan een reuzenschildpad die in de zee eronder woonde. En de derde was al helemaal erg, Prokrustes heette hij. Hij liet mensen overnachten in zijn bed, maar als ze langer waren dan het bed hakte hij de overgebleven delen eraf, maar als ze kleiner waren hadden ze ook geen geluk. Dan rekte hij ze net zo lang uit totdat ze lang genoeg waren. Gelukkig is dat nu veerleden tijd, want ik heb ze alle drie een lesje geleerd. Sinis liet ik uit elkaar trekken door zijn eigen bomen, Skiron schopte ik van zijn eigen rots en Prokrustes liet ik net zo lang uit elkaar trekken totdat hij stierf. Toen, na nog een hele tijd reizen kwam ik eindelijk bij de poorten van Athene, ik zou mijn vader ontmoeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theseus

Mijn naam is Theseus. Ik ben net volwassen geworden en houd van beroemde monsters verslaan en genieten van de roem als held. Ik dacht eerst dat Poseidon mijn vader was, maar ik heb net ontdekt dat Aigeus mijn vader is, dus ik heb ook nog blauw bloed. Ik ben momenteel op reis met wat kinderen om opgegeten te worden door de Minotaurus, maar ik ga hem verslaan. Hierover zal ook het grootste deel van mijn dagboek over gaan, maar ik hoop dat jullie van mijn sappige verhalen genieten, ikzelf vond het einde nogal tragisch, maar meer ga ik niet zeggen, dat moet je zelf maar lezen.

Actief sinds 17 Feb. 2017
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 103547

Voorgaande reizen:

25 Januari 2017 - 31 December 2017

De overwinning van de Minothauros

Landen bezocht: