In Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Aigeuszoon - WaarBenJij.nu In Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Aigeuszoon - WaarBenJij.nu

In Athene

Door: Theseus de dappere

Blijf op de hoogte en volg Theseus

14 Februari 2017 | Griekenland, Athene

Ik stond voor de poorten, maar ik besefte me: wat als mijn vader mij misschien niet meer herkent, wat als mijn vader is getrouwd met een andere vrouw, wat als hij me helemaal niet meer wilt zien, dan ben ik voor niks gekomen. Maar ik besefte dat mijn moeder mij heeft gestuurd en ik ga niet weg voordat mijn vader weet dat ik zijn zoon ben, dus ik ging de stad in. Onderweg heb ik een redelijke reputatie opgebouwd door die drie schurken te verslaan, dus ik hoorde zo nu en dan mensen dingen zeggen zoals: "Kijk papa dat is Theseus, ik wil later net zo worden als hij" of "Is het waar dat hij Aigeus gaat uitdagen voor een duel om de troon?", maar ik besteedde er niet zoveel aandacht aan, ik glimlachte of zwaaide soms, maar ik bleef recht op het paleis af lopen. Ik had ergens het idee dat er iets mis was maar ik wilde mijn vader ontmoeten, maar toch zou ik afwachtend zijn voor de zekerheid en nog niet zeggen dat ik mijn vaders zoon ben. Toen ik het paleis binnentrad keek ik mijn ogen uit ik werd alleen zenuwachtig door de ogen van een vrouw die naar mij keek. Toen ik vroeg of ik Aigeus kon ontmoeten reageerde de wachter verschrikt ik denk dat zij ook dachten dat ik hem wilde uitdagen, maar ze zeiden dat ze zouden kijken of hij tijd had en dat ik moest blijven wachten waar ik stond. Na een paar uur had Aigeus tijd en mocht ik hem spreken. In de kamer zat Aigeus, zijn vader, maar naast hem zat de vrouw waar ik zenuwachtig van werd en ze hadden een opdracht voor me. Aigeus en de vrouw vroegen of ik de stier wilde doden die Herakles, de Herakles waar moeder altijd verhalen over vertelde, had losgelaten en die de velden van Marathon verwoest. Zo gezegd zo gedaan dacht ik, dus ik ging naar Marathon en ving de stier, wat niet zo moeilijk was na al mijn andere taken onderweg, en bracht het naar het paleis om hem te offeren voor de goden. Mijn vader trakteerde mij op een feestmaal en ik besloot dat het tijd was om mijn vader te laten zijn wie ik was, dus ik pakte mijn vaders zwaard en sneed het vlees daarmee. Toen sprong vader onmiddellijk op en stootte mijn glas om. "Mijn zoon!", riep hij en ik zag dat de vrouw zich uit de voeten maakte. Later legde vader mij uit dat die vrouw zijn vrouw was en dat ze een ziener was. Ze had blijkbaar voorspeld dat ik vader zou doden om aan de macht te komen, maar werkelijk zei ze het om te zorgen dat ik werd vergiftigd en dat haar zoon vader zou opvolgen, daarom stootte vader mijn glas om, ze had het vergiftigd. Vader vertelde me over Athene en hoe hij mijn moeder had ontmoet en hij bleef maar praten en praten en uiteindelijk vertelde hij het verhaal over Kreta en koning Minos en zijn zoon die achttien jaar geleden meedeed aan de spelen ter ere van Zeus en alle overwinningen behaalde waardoor de Atheners jaloers werden en de prins vermoorde. Toen koning Minos dat hoorde kwam hij met een grote vloot woedend op Athene af gevaren waarna Athene moest overgeven door een hongersnood. Minos eiste dat elke negen jaar zeven jongens en zeven meisjes naar Kreta gestuurd moesten worden en geofferd moesten worden aan de Minothauros, een monster dat half stier en half mens is. Binnenkort was het weer tijd om kinderen te sturen naar Kreta en ik wilde mee om de Minothauros te verslaan. Vader probeerde me nog tegen te houden, maar ik had beslist, ik zou de Minothauros verslaan. Vader liet me beloven dat als het schip terug zou komen en ik had de Minothauros verslagen dat ik de zwarte zeilen van het schip moest vervangen door witte. Het was jammer om vader te vinden en zo snel weer te verliezen, maar ik wist dat ik het goede had gedaan, ik ging de Minothauros verslaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theseus

Mijn naam is Theseus. Ik ben net volwassen geworden en houd van beroemde monsters verslaan en genieten van de roem als held. Ik dacht eerst dat Poseidon mijn vader was, maar ik heb net ontdekt dat Aigeus mijn vader is, dus ik heb ook nog blauw bloed. Ik ben momenteel op reis met wat kinderen om opgegeten te worden door de Minotaurus, maar ik ga hem verslaan. Hierover zal ook het grootste deel van mijn dagboek over gaan, maar ik hoop dat jullie van mijn sappige verhalen genieten, ikzelf vond het einde nogal tragisch, maar meer ga ik niet zeggen, dat moet je zelf maar lezen.

Actief sinds 17 Feb. 2017
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 103530

Voorgaande reizen:

25 Januari 2017 - 31 December 2017

De overwinning van de Minothauros

Landen bezocht: